Tandpasta en puistjes

Tandpasta, zogezegd hét wondermiddel voor alles!

Op de Filippijnen bijvoorbeeld, beschouwen ze dat als een perfect voorbehoedsmiddel.
Een meisje uit mijn klas van vroeger, beweerde dat wanneer je krassen op je CD had, je daar gewoon wat tandpasta over moest smeren, deze de krassen als het ware zouden ‘opvullen’ en je CD weer perfect in orde maakte. Dat is alleszins wat ze onze goedgelovige leerkracht Frans van innertijd vertelde toen de CD die we gebruikten de hele tijd haperde.
En puistjes, natuurlijk! Dat is toch hetgeen ze mij altijd wijsmaakten.

Ik weet niet in hoeverre jullie als lezers nu zullen kunnen volgen, maar I’ll give it a try.
Soms heb je zo vlak voordat er een puistje doorkomt, zo’n pijn op die plek waar dan later het witte gedoe dreigt te verschijnen.
Nu heb ik al dagen zo’n pijn aan mijn linkerneusvleugel (en het is uiterst pijnlijk, laat ik u dat even medelen).
Wanhopig heb ik heel de medicijnkast uitgepluist, op zoek naar dat ene middel dat mij misschien wel van mijn pijn (en ook puistje?) kan verlossen! Helaas heb ik niks gevonden.
Zag ik daar toch wel het heilige wondermiddel staan zeker? Tandpasta!

Ik, hoopje op m’n neus gesmeerd en gaan slapen.
’t Voelde nogal ‘pikant’ aan, maar wie mooi wil zijn, moet pijn lijden?
Op zich heb ik geleden voor niets, want het mocht niet baten.
Pijn is niet weg en er is nog steeds geen puistje zichtbaar.

Wie weet is het wel iets compleet anders, maar ben ik gewoon te lui om eens naar de dokter te gaan met de vraag “Dokter, weet u wat dit is?” om dan waarschijnlijk toch maar volgend antwoord te krijgen: “Dat is waarschijnlijk niets ernstigs en gaat binnekort wel over!” en vervolgens 21 euro te betalen.

Dus wacht ik nu geduldig (ondertussen wel al iets minder geduldig) af, hopende dat deze pijn mijn linker neusvleugel dra verlaat!

~ door La Petite op november 6, 2008.

2 Reacties to “Tandpasta en puistjes”

  1. tandpasta droogt de puisjes wel uit als ze der al zijn 🙂

  2. een spetterend 2009 gewenst 🙂
    xxx

Plaats een reactie